HUIZEN – 24 juni 2016 – Geïnspireerd door de ideeën van kinderen, introduceert Lidl ‘smaakstickers’ op tomaten. Door klanten goed te informeren over de smaak wil Lidl de consumptie van groente en fruit stimuleren. De eerste nieuwe tomatenverpakking is aangeboden aan ruim veertig scholieren van groep 8 van de Flevoschool in Huizen. Deze scholieren vormen de Raad van Kinderen van Lidl en zetten hun creatieve denkkracht in om Lidl te adviseren over maatschappelijke vraagstukken.

Groente en fruit aantrekkelijker

De Raad van Kinderen is opgericht door Laurentien van Oranje en is een gezamenlijk initiatief van de Missing Chapter Foundation (MFC) en UNICEF. De Raad zorgt ervoor dat kinderen structureel en op een constructieve manier hun stem kunnen laten horen binnen bedrijven. “Als supermarkt staan we midden in de samenleving en zijn we betrokken bij tal van maatschappelijke thema’s. Het thema gezondheid is daar een belangrijk voorbeeld van. Slechts een kwart van de Nederlanders eet voldoende groente en fruit*. We zijn hierover met de kinderen in gesprek gegaan en hebben hen gevraagd hoe wij er als supermarkt voor kunnen zorgen dat mensen het aantrekkelijker gaan vinden om meer groente en fruit te eten.”, aldus Sanne Bogaarts, Manager Duurzaamheid bij Lidl.

Verleiden op smaak

Leuke namen, een aantrekkelijke verpakking en het verleiden op smaak waren veel gehoorde adviezen. “Op basis van het advies van onze Raad heeft Lidl een nieuwe tomatenverpakking ontwikkeld waar duidelijk de smaak op staat vermeld. Klanten kunnen zo kiezen voor lekkere frisse of juist voor vol zoete tomaten. Dat doen we met snoep, denk aan zoute of zure drop, natuurlijk al jaren. De kinderen zeiden ‘waarom ook niet met groente en fruit!’ dat vonden we een heel goed idee”, aldus Sanne Bogaarts.

De nieuwe tomatenverpakking ligt vanaf volgende maand in alle Lidl filialen. Ook bij andere groente en fruit producten gaat Lidl duidelijker de smaak onder de aandacht brengen, denk aan fris zure of zoete appels en aan mild bittere spruitjes.

*Bron: CBS

Lidl Nederland
Lidl is één van de grootste supermarktketens van Nederland met inmiddels meer dan 400 filialen. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een ruim assortiment in food en non-food artikelen. Kijk voor meer informatie over Lidl en Raad van Kinderen op www.lidl.nl